آرشیدا

معرفی سایت

آرشیدا

معرفی سایت

تفاوت های کلی بین هتل و متل



• هتل hotel از واژه ی فرانسوی hôtel گرفته شده‌ است که خود برگرفته از hôte به معنای میزبان است. تاریخچه ی ساخت هتل ‌ها به سال‌ های خیلی دور بر می ‌گردد. در حالی‌ که متل‌ ها با توسعه ی سفرهای جاده‌ ای در اوایل دهه ی ۱۹۰۰ شکل گرفتند.

• متل Mo-tel مخفف دو کلمه ی Motorist به معنای راننده و هتل Hotel است و در واقع از ترکیب کسانی که با این سبک سفر می کنند و باید در جایی اقامت کنند، می باشد.

• نقطه ی مشترکی که تمامی هتل ‌ها با یکدیگر دارند این است که دارای اتاق ‌هایی هستند که ورودی آن ‌ها داخل ساختمان قرار گرفته و کل ساختمان نیز یک یا چند ورودی دارد.

• در هتل ‌ها انواع امکانات در اختیار مسافران و مراجعان قرار می ‌گیرد. در هتل ها معمولا استخرهایی در فضای داخلی و گاهی از اوقات در خارج از ساختمان وجود دارند. جکوزی، باشگاه بدنسازی، اتاق ‌های تفریح و بازی، خشک‌شویی داخل ساختمان، خدمات داخل اتاق، اتاق ‌های پذیرایی و همایش و مراکز تجاری از معمول ‌ترین امکانات هتل ‌ها هستند.

• همه ی متل‌ ها معمولا در طراحی ساختمان خود دارای راهرو هستند و پیاده‌ رویی خارج از ساختمان دارند. اما هتل ها معمولا به یک راهرو که به راهرویی عمومی تر می رسد، متصل هستند.

• افرادی که تصمیم به ساخت هتل می گیرند، هدفشان تاسیس جایی است که همه ی امکانات در آن علاوه بر بهترین بودن، موجب لذت بردن مراجعین نیز شود. در واقع طراحی هتل ها به ‌گونه ‌ای است که مهمانان آن که گردشگران یا ساکن همان شهر هستند، بتوانند لحظات شاد و مفرحی را در فضای هتل بگذرانند. اما در مقابل، متل ‌ها با هدف اقامت مسافران بین ‌راهی ساخته می‌ شوند. در طراحی متل دسترسی آسان به اتومبیل شخصی و نزدیکی به ورودی بزرگراه ‌ها مورد توجه قرار می ‌گیرد. متل‌ ها امکانات اولیه‌ ای ارائه می ‌دهند تا هر مسافری توان پرداخت هزینه ی اقامت در متل ‌ها را داشته باشد. حتی اگر به متل ‌های واقع در اطراف جاذبه‌ های گردشگری دقت کنید، طراحی آن ها به ‌گونه ‌ای است که فرض شده مسافران بیشتر اوقات خود را در بیرون از متل می ‌گذرانند و تنها برای استراحت و گذراندن شب به متل باز می ‌گردند.

• در بیشتر متل ‌ها تهیه غذا به عهده ی مسافر است و این در حالی است که در تمامی هتل ها، رستوران و کافه وجود دارد و مسافران اصلا نگران غذای خود نیستند. در هتل ها یکی از وعده های غذایی که معمولا صبحانه است، رایگان و باقی وعده ها شامل هزینه می باشد.

• متل‌ ها بیشتر در حومه‌ ی شهرها و به‌ خصوص در نزدیکی آزادراه‌ ها و جاده ها و یا در فاصله ای از شهرها قرار دارند ولی در ایران بیشتر متل ها در مناطق خوش آب و هوا تاسیس می شوند اما ، هتل‌ ها در همه جا پیدا می‌ شوند. هتل ها به ‌ویژه در مراکز شهرها، نزدیک فرودگاه ‌ها، اماکن معروف و پر تردد گردشگری، نزدیک بزرگراه ‌ها و مراکز خرید ساخته می شوند. جالب است که حتی برخی از ساکنان شهرها نیز برای لذت بردن از اوقات فراغت خود به هتل ‌های نزدیک محل سکونت خود می‌ روند. در کل، فاصله ی متل‌ ها معمولا کمی بیشتر از هتل ‌ها نسبت به جاذبه های گردشگری است.


منبع: http://ghasrmonshihotel.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد