آرشیدا

معرفی سایت

آرشیدا

معرفی سایت

روستای تاریخی ابیانه

در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز از استان اصفهان در دامنه کوه کرکس روستایی کهن و دیدنی به نام ابیانه واقع شده است. روستای ابیانه به دلیل آثار و بناهای تاریخی پرتنوعش از استثنایی ‏ترین روستاهای ایران به شمار آورد. شکوه معماری بومی و سرشار از زیبایی روستای ابیانه، آن را در شمار نمونه‏ های کم نظیرو از اماکن دیدنی استان اصفهان و شهر نطنز  درآورده است.

روستای ابیانه روستایی با منظره ای زیبا و خوش آب و هوا و دارای موقعیت طبیعی مساعدی است. در دوره صفویه هنگامی که شاهان صفوی برای ییلاق به نطنز می‏رفتند بسیاری از نزدیکان آنها و درباریان ترجیح می‏دادند در ابیانه اقامت داشته باشند.

خانه‏ های این روستا همگی بر روی دامنه ای در شمال رودخانه برزرود بنا شده اند به طوری که پشت بام مسطح خانه‏ های پایین دست، حیاط خانه‏ های بالادست را به وجود آورده اند و هیچ دیواری آنها را محصور نمی‏سازد. روستای ابیانه روستایی چند طبقه به نظر می‏آید که در بعضی موارد تا چهار طبقه آن را می‏ توان مشاهده کرد.

جاذبه‌های ابیانه

روستای ابیانه مانند بسیاری از نقاط دیگر در استان اصفهان، به‌عنوان اثری تاریخی به‌حساب می‌آید. تماشای کوچه‌ها و دالان‌های جذاب شهر هر‌فردی را با هر‌سلیقه‌ای به وجد می‌آورد. آتشکده، مساجد و زیارتگاه‌های ابیانه برای افرادی علاقمند به آثار تاریخی فرصتی بی‌نظیر برای غرق‌شدن در دنیای تماشا می‌باشد. قلعه، آب‌انبار و حمام روستا هم کنار چشمه‌های زیبا باعث می‌شود مسافران به فکر اقامت چند‌روزه باشند تا بتوانند با دقت بیشتری به هر‌کدام سر بزنند. البته این‌ موضوع نگرانی ندارد؛ زیرا با اقامت در هتل قصرجهان نطنز می توانید با خیالی آسوده از این روستا دیدن کنید.


منبع : هتل قصرجهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد