آرشیدا

معرفی سایت

آرشیدا

معرفی سایت

معرفی خصوصیات بهترین بالش برای خواب

 بالش استاندارد می‌تواند نحوه خوابیدن را دگرگون کند. در ادامه، ویژگی‌های متداول بالش طبی را بیان کرده‌ایم تا به شما کمک کند، سردرگمی برای یافتن ویژگی‌های یک بالش مناسب را متوقف کنید. در مورد پر کننده‌های بالش انواع مختلفی وجود دارد. با این وجود دو نوع اصلی، پر کننده‌های طبیعی و مصنوعی هستند که هر دو راحتی و پشتیبانی لازم را ارائه می‌دهند.

بالش‌های طبیعی

این نوع از بالش برای تمامی افراد مناسب هستند و فقط در شرایط تجویز دکتر نباید از آنها استفاده نکنید؛ در غیر این این صورت مانعی برای استفاده وجود ندارد. این نوع بالش ها شامل موارد زیر می شود:

بلش های پنبه‌ای و پشمی

افرادی که آلرژی دارند و یا به بیماری تنفسی و آسم مبتلا هستند، بهتر است از پر کننده‌های پنبه‌ای و پشمی خودداری کنند. همچنین بهتر است از بالش‌هایی که با پنبه و پشم‌ تهیه شده‌اند برای کودکان و سالمندان استفاده نشود. بالش‌های پنبه‌ای و پشمی سفت هستند و برای کسانی که رو به پشت می‌خوابند، مناسب نیستند. با این حال، این بالش‌ها به دلیل گرم بودن، برای فصل سرد سال انتخاب مناسبی‌اند.

بالش‌‌های کرک و پر

بهترین بالش‌ها از کرک و پر هستند. در واقع کرک و پر به عنوان بهترین مواد پرکننده شناخته شده‌اند که از سر و گردن محافظت بیشتری می‌کند. این بالش‌ها از فرو رفتن سر در میان بالش جلوگیری می‌کنند و به میزان کمی در افراد ایجاد آلرژی می‌کنند.

بالش‌های مصنوعی

برخی از بالش ها که با  نام بالش های مصنوعی شناخته می شوند نیز شامل مواردی می شوند که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

بالش با الیاف هالو (Hollow fibers)

الیاف هالو (Hollow fibers) دارای ظرفیت گنجایش هوا در فضای درونی خود هستند. و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خاصیت برگشت پذیری بسیار بالایی دارند. این بالش‌ها از ترکیب پلی استر کلاسیک و فضای توخالی مانند ساخته شده‌اند، این ترکیب ویژه راحتی و پشتیبانی لازم از سر را ایجاد می‌کند.

بالش مموری فوم

بالش‌های مموری فوم از مواد پالاستیک ساخته شده‌اند و دارای کیفیت بی‌نظیری در کاهش فشار هستند، بهترین بالش‌های مموری فوم باعث می‌شوند سر، گردن و شانه‌ها در وضعیت طبیعی قرار گیرند. این بالش‌ها به جای وارد کردن فشارهای اضافی به سر، طبق گردن و شانه‌های شما قالب می‌گیرند. این بدان معناست که گردن به راحتی پشتیبانی خواهد شد و برای افرادی که از درد گردن رنج می‌برند این بهترین انتخاب برای خوابیدن در هر مدلی است.

بالش‌های ضد حساسیت

تحقیقات نشان داده است که پس از ۲ سال استفاده، ۱۰٪ از وزن یک بالش را هیره‌های گرد و غبار (زنده یا مرده) و فضولات آن‌ها تشکیل می‌دهند. بنابراین اگر آلرژی زیادی دارید و یا پوست حساسی دارید، استفاده از بالش‌های ضد حساسیت می‌تواند به شما کمک کنند.

منبع: دیجی خواب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد