آرشیدا

معرفی سایت

آرشیدا

معرفی سایت

آشنایی با دسته بندی ساختار انواع تشک

انواع مختلفی از تشک های طبی  وجود دارد، که بسته به عوامل و فاکتور های متفاوتی باهم فرق دارند. تشک های طبی بر اساس فرم، ساختار، متریال و جنس الیاف موجود و شیوه ساخت با یک دیگر متفاوت هستند. انتخاب یک تشک طبی بر اساس نیاز هایی است، که هر یک از شما برای خود در نظر دارید. انواع تشک های طبی موجود در بازار :

  1. تشک مموری فوم
  2. لاتکس
  3. تشک خوشخواب فنری منفصل

مموری فوم یکی از انواع تشک طبی

این نوع از تشک در سال 1970 میلادی بود، که برای اولین بار در جهان تولید و معرفی شد. هدف اولیه آن برای فضانورد ها بود. یه شکلی که از این تشک ناسا استفاده می کرد. در اصل ناسا این تشک را برای صندلی خلبان و مسافر های هوایی تعبیه کرده بود، تا از شکسته شدن و آسیب های جدی جلوگیری کند. این اتفاق بسیار موفقیت آمیز بود، در نتیجه موری فوم در میان مردم جهان و سازنده های مختلف بسیار پر طرفدار شدند. به شکلی که با گذشت مدت زمان بسیار کمی، در بخش عمده ای از تشک های خوشخواب موجود در بازار از این متریال به کار برده شد.

این تشک حالت الاستیک دارد، به شکلی که به صورت بدن شخصی که روی آن خوابیده است، درآمده و تمام قوس های بدن او را پر می کند. اگر بی خوابی و یا کم خوابی شما از درد مفاصل و یا گرفتگی بدن نشات می گیرد، این تشک طبی گزینه مناسبی است. این تشک ها گرمای بسیاری را تولید می کنند. به شکلی که در میان تشک های مختلف، این دسته بسیار گرم هستند. لازم است بدانید، که این تشک طبی تحت تاثیر دمای بدن فرد قرار گرفته و تغییر حالت می دهد. این در حالی است، که منعطف تر شده و برای شخص دلپذیر تر خواهد شد. این تشک مزایای بسیاری دارد، به شکلی که در برابر عوامل آلرژی زا، گرد و غبار، باکتری های موجود و حشرات مقاوم است.

فناوری تشک های موری فوم برای عبور جریان هوا در زمان خواب :

  • سلول باز
  • ژل تزریق دشده
  • لایه هایی با پوشش مشبک

لاتکس یکی از انواع تشک طبی

یکی از تشک های محبوب و قدیمی، تشک ها لاتکس می باشند. این دسته از انواع تشک های طبی، جز اولین خوشخواب هایی بودند، که در بازار معرفی شدند. به شکلی که قدمت آن ها به سال 1960 میلادی بر می گردد. یکی از بزرگ ترین مشکلات این تشک خوشخواب،عدم دسترسی عموم می باشد، چرا که قیمت آن بسیار بالا می باشد. البته این تشک خوشخواب دارای مزایایی است، که بسیاری قیمت آن را نادیده می گیرند.

مزیت های تشک خوشخواب لاتکس :

  • دوام بالا
  • انعطاف بالا
  • ایجاد کم ترین فشار بر روی شانه، ستون فقرات و مفاصل
  • عدم ایجاد حرکت و یا صدا اضافه در تخت های دو نفره
  • شستشو راحت خوشخواب

تشک فنری منفصل

یکی از قدیمی ترین تشک های خوشخواب، نوع فنری منفصل می باشد. این دسته از خوشخواب ها یکی از انواع تشک طبی می باشند. اولین بار تشک های مدرن به صورت فنری وارد بازار شدند. البته این دسته از خوشخواب ها در ابتدا به صورت متصل ساخته شده بودند. تشک فنری متصل در دسته تشک های طبی قرار نگرفت، چرا که آسیب های بسیاری را به ستون فقرات اشخاص وارد می کرد. تشک های فنری منفصل یکی از بهترین نمونه های تشک های طبی هستند. فنر های موجود در یک تشک خوشخواب منفصل، به صورت جدا و داخل محفظه های مخصوص می باشد. همین امر شستشو خوشخواب را نیز راحت تر کرده است. در عین حال این تشک ها یکی از بادوام ترین انواع تشک طبی به حساب می آیند.


منبع: دیجی خواب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد