آرشیدا

معرفی سایت

آرشیدا

معرفی سایت

آشنایی با بوتیک هتل و ویژگی‌های آن

بهتر است قبل از بررسی پرسش بوتیک هتل چیست؟ به معنی بوتیک بپردازیم. بوتیک یک واژه فرانسوی است و اشاره به فروشگاه‌ها‌یی کوچک برای عرضه کالاهای نایاب و گران دارد. اما اصطلاح بوتیک هتل به نوع ویژه‌ای از هتل‌ها‌ گفته ‌‌می‌شود که قدرت بالای معماری بر روی محیط آن تاثیر گذاشته است. در واقع عبارت هتل بوتیک به ارائه خدمات لوکس و مقرون به صرفه در هتلی شیک گفته ‌‌می‌شود. هتل بوتیک‌ها‌ نمایانگر سبک زندگی هستند و از یک محیط اختصاصی از سبک خودمانی، مدرن یا شهری پیروی ‌‌می‌کنند. این هتل‌ها‌ دارای تفاوت در دکوراسیون داخلی، تزئینات، اکسسوری‌ها‌ و مبلمان با هتل‌ها‌ی معمولی است. در ادامه با سایت جاده همراه باشید تا با ویژگی‌ها‌ی بوتیک هتل‌ها‌ بیشتر آشنا شوید.

ویژگی بوتیک هتل

بوتیک هتل‌ها‌ به دو شکل مستقل و زنجیره‌ای، به ارائه خدمات به مسافران خود ‌‌می‌پردازند. بوتیک هتل‌ها‌ با بهره‌مندی از سبک معماری خاص و تفاوت در تعداد اتاق‌ها‌ به یک قطب گردشگری هم تبدیل شده‌اند. این هتل‌ها‌ باید به گونه‌ای باشند که علاوه بر خاص بودن، امکانات یک هتل پنج ستاره را نیز ارائه دهند. به همین منظور با داشتن کمتر از ۱۰۰ اتاق، سرویس‌دهی مناسب خواهند داشت. ممکن است بوتیک هتل به اندازه‌ی یک محیط کامل از مراکز تجاری، رستوران‌ها‌ و فست فودها، مراکز تفریحی و ورزش‌ها‌ی آبی وسعت داشته باشد. آنچه بیش از وسعت اهمیت دارد، سبک معماری منحصر به فرد است. طراحی هتل بوتیک‌ها‌ به گونه‌ای است که علاوه‌بر رنگ‌ها‌ و طرح‌ها‌ی متنوع، اسباب و وسایل آنتیک، در انتخاب نوع موسیقی هم تاثیر گذار است. غذاها و نوشیدنی مرغوب، جو صمیمی ‌و به دور از قوانین دیگر هتل‌ها‌ از جمله ویژگی بوتیک هتل‌ها‌ است.

هتل بوتیک اصفهان

اصفهان هتل بوتیک‌ها‌ی درجه یک بسیاری دارد که نمایانگر هنر نصف جهان باشد. «هتل بوتیک قصر منشی» یکی از این هتل‌ها‌ است. این هتل بوتیک در نزدیکی میدان نقش جهان یک اقامتگاه سنتی است. در توصیف این هتل بوتیک همین بس که این بنا متعلق به فتحعلی شاه قاجار بوده است.

منبع: http://ghasrmonshihotel.com/Fa

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد